17 Şubat 2011 Perşembe
Webrazzi Gündem Etkinliği’nden Türkiye İnternet Pazarına Dair Önemli Çıkarımlar ve Güncel Veriler
Webrazzi Gündem İnternet Pazarı ve Fırsatları Etkinliği’ne katılamayanlar için konuşmaların tümünde değinilen ortak konuları ve açıklanan verileri paylaşmak istedim.
- 2011 yılı itibariyle Türkiye’de e-perakende sektöründe müşteri adeti 6 milyon seviyelerine ulaştı. Toplam pazar büyüklüğü de 1 milyar USD civarında.
- Artık dünyada kabul gören trend; yeni fikirler bulmak değil, farklı ülkelerde denenip başarılı olmuş garanti fikirleri / projeleri uygulamak. Hatta artık yatırımcılar, belli bir olgunluğa (ciroya) ulaşmış girişimlere destek vermeyi tercih ediyor.
- Google, Facebook gibi büyük İnternet şirketlerinin gelirleri, işletmelere teknoloji / hizmet sunan reklam modelleri üzerine kurulmuş durumda. İnternet’teki diğer gelir modelleri hala büyük şirketler yaratamıyor.
- Grup alışveriş modeline müşteri sadakatinin az olması ve giriş bariyerinin düşük olması gibi nedenlerle tüm yatırımcılar tarafından önem verilmiyor.
- Bebek jenerasyo olarak düşünebileceğimiz yeni İnternet kullanıcı kitlesi, dijital cihazlarla dokunma özelliğine sahip arayüzleri ile tanışıyor. Her cihaza dokunarak hükmetmek isteyecek bu kitle nedeniyle, 10-15 yıl sonra dijital cihazlarda tuşların / klavyelerin kullanımının ortadan kalkabileceği bir dünya hayal değil.
- Yatırımcılar, girişimciler için direk finansman kaynağı olmaktan daha fazla öneme sahip. Buradaki gerçek katma değer, projelerdeki süreçler ve organizasyon yapısı hakkında verilecek danışmanlığın ötesinde yeni girişim şirketlerine borçlanma kredibilitesinin sağlanması.
- 2010 yılında Türkiye’de e-ticaret alanındaki en önemli değişim kadınların Online alışveriş eko-sistemine dahil olması. Bunun yanında önceden tüketicileri sitede daha fazla tutmaya yönelik Online satış stratejisi, yeni modeller ile ürünlerin filtre edilerek sunulduğu, satınalma süreci çok kısaltılmış bir alışveriş tecrübesine dönüştü.
Nevzat Aydın, Yemeksepeti
* 2003 yılında 'elitçek' diye bir indirim / fırsat modeli sunduk ama o zaman tutmamıştı.
* 2010 yılı sonu itibariyle siparişlerin %77’si İstanbul’dan geliyor; çağrı merkezimizde 58 kişi çalışıyor; günde 30 bin tekil işlem yapılıyor.
* 2011 yılı sonu itibariyle Türkiye’de 50 şehirde, 6 bin restorana ulaşarak yıllık %50 cirosal artış oranımızı korumuş olmayı hedefliyoruz.
Serkan Borançılı & Burak Divanlıoğlu, Gittigidiyor
* Gittigidiyor’da yaklaşık 160 kişi, yeni projemiz Markapon’da ise 25 kişi çalışıyor.
* 2010 yılında 2009 yılındaki büyümemizi ikiye katladık, %50’nin üzerinde büyüdük.
* Markapon, bu ay (şubat 2011) 1 trilyon TL ciroya ulaşacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder