1 Ocak 2012 Pazar

Dijital Dünyada 2011 Yılının Özeti ve 2012 Yılı İçin Beklentiler

2012 yılında herkes için sağlık ve huzur diliyorum. Yeni yılda dijital iletişim ve e-ticaret konularında önemli gelişmeler yaşanacağından hiç kimsenin şüphesi yok. 2011 yılı boyunca dijital dünyada yaşananları özetleyen ve 2012 yılı için global beklentileri toparlayan aşağıdaki üç rapor, önümüzdeki yıla farklı bir vizyon ile bakmanızı sağlayacaktır:

Kleiner Perkins Caufield Byers (KPCB): 2011 Yılı İnternet Trendleri

eMarketer: 2012 Yılı için Anahtar Dijital Trendler

Mashable: 2012 Yılı için Dijital Medya ve Reklamcılık Trendleri


2011 yılında Türkiye e-ticaret sektöründe önemli gelişmeler yaşandı. 2012 yılının ilk gününde bunları kısaca hatırlatmaya çalıştım:

Büyük holdinglere bağlı (Örn. Morhipo) ve farklı iş modellerine sahip (Örn. Zizigo) birçok e-ticaret sitesi yanında lider perakendecilerin e-mağazaları (Örn. LC Waikiki), açıldı.

E-ticaret sektörü dernekleri, 3’e çıktı: Eder, Eticad ve Etid.

Türkiye'deki ilk Online alışveriş festivali, (Mastercard e-fest) yapıldı.

Uluslararası e-ticaret firmaları, Türkiye’de faaliyete başladı (Örn. Gittigidiyor – eBay) veya faaliyette bulunan firmalara yatırımcı oldu (Örn. Ciceksepeti – Amazon).

Uluslararası yatırım firmaları, Türkiye’deki firmaların çoğunluk ortağı (Örn. Markafoni – Naspers) veya yatırım ortağı (Örn. Trendyol – Tiger Global & KPCB) oldu.

Dünyada lider (Örn. PayPal) veya yerel (Örn. iPara) Online ödeme sistemi firmaları, Türkiye’deki faaliyetlerine başladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder