Tam da bu nedenle, firmalar için potansiyel müşterilerinin tümüne ulaşabilmelerinin tek yolu; 'her tür kanallarını açmak.' Fiziksel mağazaları olan klasik perakende firmaları günden güne interneti iş modellerine eklemlemeye çalışırken; aşağıda örneklerini paylaşacağım şekilde e-ticaret firmaları da mağazalar açarak ve fiziksel varlıklar oluşturarak tüketiciye 'dokunma' gayretindeler.
- Dünyanın en önemli e-ticaret firmalarından olan Amazon, Locker Delivery projesi çerçevesinde kendi sipariş kutularını, ABD'de farklı lokasyonlara yerleştirmeye başladı.
- Bir başka önemli Online perakendeci ebay ise İngiltere'de Argos isimli klasik perakende firması ile bir ortaklığa gidip Argos mağazalarını sipariş teslim merkezi haline getirmeye başladı.
- Özel alışveriş kulübü Gilt, ABD'de geçici bir Outlet açmayı denerken el işi ağırlıklı platform Etsy ise Avustralya'da geçiçi bir mağaza açtı.
Türkiye'de Fiziksel Mağazaları Olan E-Ticaret Firmaları
2013 yılına kadar Türkiye'de web dışında da faaliyet gösteren e-ticaret firması sayısı sadece 2 idi:
- Fiziksel perakendeciliği ilk deneyen eticaret firması olan, 30 mağazaya ulaşan ve geçtiğimiz yıl şirketin yarısını satan ebebek
- Satış noktalarını hızla artıran ve geçtiğimiz günlerde şirketin bir bölümünü satan Buldumbuldum
Bu yıl sayıları az da olsa, farklı kategorilerde faaliyet gösteren diğer e-ticaret firmaları da fiziksel mağazacılığa adım attı. Trendyol'un Maslak'ta ve Altıncıcadde'nin Trump AVM'de açtığı mağaza, belki de Türkiye e-ticaret sektörüne; 2014 yılı ve sonrası için önemli içgörüler sağlayacak.
Görsel Kaynak: treehugger.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder