TÜSİAD Dijital Pazarın Odak Noktası E-Ticaret
Türkiye'de İnternet ve girişimcilik ekosistemi hakkında yayınlanmış en detaylı çalışmalardan biri olan Tüsiad raporunu, Sina Afra hazırlamış.
Türkiye ile diğer ülkelerdeki e-ticaret hacminin paylarının karşılaştırıldığı aşağıdaki grafik, e-ticaret oranları açısından ülkemizde daha yapılacak çok şey olduğunu gösteriyor.
TÜBİSAD Türkiye'de E-Ticaret
Deloitte, Etid ve ComScore'un birlikte hazırladığı çalışmada Türkiye'deki e-ticaret pazar büyüklüğü 14 Milyar TL olarak ortaya çıkmış. Bu hacmin 5 Milyar TL'lik kısmı Online perakende firmalarının cirolarından oluşurken 2,3 Milyar TL'lik kısmı ise çok kanallı perakende şirketlerine atfedilmiş.
Çalışmadan aldığım aşağıdaki ülkelerarası karşılaştırmalı grafik, e-ticareti geliştirmek için Türkiye'de tüketici tarafında gidilmesi gereken alanları göstermesi açısından önem taşıyor.
Bu raporlardaki ülkelerarası karşılaştırmalardan çıkarılabilecek ortak sonuç, Türkiye'de e-ticaret alanında daha işi başında olduğumuz ve bu nedenle ciddi bir büyüme fırsatının bulunması. Aşağıda paylaştığım şirket istatistikleri karşılaştırmaları da bu pencereden değerlendirilmesi gereken önemli fırsatları işaret ediyor.
- Dünyanın en büyük perakendecilerinden olan GAP'in toplam cirosu içerisinde %15'e ulaşan Online satışın payı, Türkiye'nin en büyük perakendecisi LC Waikiki'de %1-2 dolayında.
- Dünyanın en önemli lüks perakendecilerinden olan Nordstorm'un toplam geliri içerisinde e-ticaretin payı %14'lere ulaşırken Türkiye'nin bu alandaki önemli markası Beymen'in Online ticaret payı %3-4 arasında.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder