Mobil internet kullanımının en yoğun olduğu Asya'da büyük ekranlı akıllı telefon (Phablet) talebi, ciddi bir büyüme göstermiş.
Kaynak: Business Insider The Future of Mobile
Gün içerisinde televizyon izlerken aynı anda akıllı telefon kullanma süreleri birçok ülkede yarım saati aşmış. Türkiye'de bu süre 46 dakika olmuş.
Kaynak: Millward Brown AdReaction 2014
Akıllı telefonlarda geçirilen vaktin %86'sı uygulamalarda (app) %14'ü ise internet tarayıcılarda (browser) geçiriliyormuş.
Kaynak: Flurry Statista
Mobil ticaretin elektronik ticaret içindeki payı, tüm dünyada ciddi şekilde arttı. Bu oranın Türkiye'de 2012 yılında %6 olduğu belirtilmiş. Aynı raporda ABD %4.2 olarak belirtilirken bir başka raporda ABD'de mobil ticaretin e-perakende içerisindeki payı 2014 yılında %19 olarak ifade edilmiş.
Kaynak: eMarketer Nisan 2014
Mobil cihazların (akıllı telefon ve tabletler) fiziksel mağazalardaki satışları çok ciddi olarak etkilemeye başladığı konuşulmaya çaşlandı. ABD'de mağazaiçi satışların %19'unun bu cihazlardan etkilendiği belirtilmiş.
Kaynak: Deloitte The New Digital Divide
Yukarıdaki raporlarda MOBİL'in günümüzde ne kadar önemli hale geldiği net bir şekilde ortaya konmuş. Dijital varlıklarınızın mobil tecrübeye uygunluğunu geliştirmek için aşağıdaki üç noktayı gözden geçirmeyi ihmal etmeyin:
- Siteniz Mobil site dizayn prensiplerine uygun mu?
- Sayfa yüklenme testini (PageSpeed Test) denediniz mi?
- Etiket Yöneticisini (Tag Manager) mobil uygulamalarınıza eklediniz mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder