Geçen haftalarda Türkiye elektronik ticaret dünyası için güzel bir gelişmeden haberdar oldum. Alman asıllı katalog ve internet satışı firması Otto Türkiye’de bir organizasyon kuruyor. Bu haber yabancı yatırımcıların, yatırım zamanlaması konusunda yıllardır takındıkları ayak sürüyen tavrın değişmeye başladığını göstermesi açısından çok önem taşıyor. Birçok gelişmekte olan ülkeye ciddi yatırımlarla giren elektronik ticaretin dünya markaları, yıllarca Türkiye pazarının küçük olduğunu düşünerek yatırım yapmamayı tercih etmediler. Daha da üzücü olanı geçtiğimiz sene içerisinde önceki yazımda belirttiğim gibi ekonomik sıkıntı yaşayan birçok Türk sitesinin bu tip bir yatırımcı desteği bulamadığı için iflas etmesi idi.
Bu konunun bir diğer boyutu da Türkiye’de klasik perakende yaklaşımına (mağaza satışı) sahip firmaların diğer satış kanallarını kullanmakta yavaş davranmaları. Klasik perakendecilerin uzaktan takip etme yaklaşımı doğru iş planına sahip elektronik ticaret firmalarının çok ciddi yatırımlar yapmadan bugüne kadar sürekli büyümesine neden oldu. Yıllardır alternatif kanallarda satış yapan büyük ölçekli ve ciddi marka yatırımı yapacak perakendecilerin Türkiye pazarına girmesiyle sektörde yaşanacak değişimleri hep birlikte takip edeceğiz. Bu yabancı yatırımcıların yatırım geri dönüşlerinde gözlemlenecek yüksek performans, klasik Türk perakendecilerinin de iştahını kabartacaktır. Ve sonuçta klasik perakendecilerin bugüne kadar itibar etmedikleri alternatif kanalları, (özellikle de internet siteleri) tüketici taleplerinin artışına paralel olarak yoğun şekilde planlamalarına alacağı bir döneme girdiğimizi söylemek hiç de yanlış olmaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder