12 Aralık 2010 Pazar

Özel Alışveriş Kulüplerinin Ortaya Çıkış Nedeni ve Gelecekleri

Son bir iki yıl içerisinde dünyada yaşanan geniş ölçekli ekonomik kriz nedeniyle birçok firma (özellikle de yüksek marjlarla satış yapan giyim ve aksesuar markaları) ürettiklerini satamadı. Elektronik ticaretin tam da bu dönemde artan hacmi, dünyaca ünlü firmaların şişen stokları konusunda yeni İnternet projelerinin de kullanılmasını sağladı. 2010 yılı süresince özel alışveriş kulübü konseptinin tüm dünyada hızla yayılıp firmaların artan stoklarını eritmede gösterdiği başarı, İnternet’in artık tüm dünya ticareti üzerinde ciddi bir etkisi olduğunun da kanıtı. Aşağıda ABD ve Türkiye’de sektörde yaşanan hızlı değişime ait eMarketer ve Google Trends For Websites grafiklerini görebilirsiniz.



Peki yeni ticaret (hep böyle) indirimler üzerine mi inşa edilecek?
Stoklarını azaltabilmek için kar marjlarından ciddi oranda feragat eden firmalar yeni sezona dair üretimlerini daralan piyasa çerçevesinde daha kontrollü yapıyorlar. Kısacası önümüzdeki dönemde özel alışveriş kulüplerinde dünyaca ünlü markaların ürünlerine dair kampanyaları şimdiki kadar yoğun göremeyebiliriz. Bunun bir diğer nedeni de markaların, ürünlerini özel kulüplerden düşük fiyatla edinmeye alışan müşterilere yeni sezon ürünlerini eski fiyat düzeyinde satmakta zorlanacaklarını öngörmeleri. Fakat ciddi bir tüketim gücünü arkalarına alan bu özel siteler, yakın gelecekte dünyaca ünlü markalarla yapacakları özel üretim anlaşmaları ile farklı kalitede üretimler yapılmasını sağlayabilir veya kendi markaları ile ürettirecekleri, tüketicinin alıştığı kalitede ürünlerin satışı işine de girebilirler. Kısacası özel alışverişin yarattığı büyük etki, krizin etkisi geçse de tüketicilere orta vadede önemli avantajlar sağlayacak gibi görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder