19 Şubat 2012 Pazar

Webrazzi E-ticaret'12 ve Etohum Startup Turkey Etkinliklerinin Ardından

Geçtiğimiz günlerde, Türkiye e-ticaret sektöründe önemli yerleri olan iki etkinlik, ardı ardına gerçekleşti. Bu etkinliklerin ilki olan Webrazzi E-ticaret'12 etkinliği, önceki yıllara göre çok daha yoğun bir katılımcı ve konuşmacı içeriği ile düzenlendi. Etkinlikte söz alan konuşmacıların verdikleri bilgilere buradan ulaşabilirsiniz. Dikey sitelerin aylık milyon TL düzeyinde cirolara ulaşmış olması, tüm katılımcıların geleceğe daha olumlu bakmasına katkıda bulunması açısından son derece önem taşıyor.

Bir diğer etkinlik ise Etohum'un girişimci eğitimi kampı Startup Turkey ismi ile organize edildi. Girişimcilerin ve yatırım fonu temsilcilerinin yanı sıra birçok e-ticaret profesyonelinin katılım gösterdiği bu organizasyon, özellikle sektör yöneticileri ile bağlantı kurmak için de önemli bir platform haline geldi. Yatırımcıların sohbetinden arta kalan şu söz, sanırım herkesin aklında yer etti: 'Ciro, beyhudedir; kar aklı selimliktir, fakat nakit ise gerçek kraldır.' Yatırım firmalarının temsilcileri; yatırım yapacakları girişimcilerde aradıkları özellikler olarak projeye tutkuyla inanmak, sektörel bilgi düzeyinin yüksekliği ve işi planlayabilmeyi gördüklerini belirttiler. Yeni bir girişim projesine değer biçerken referanslara, takımın kapasitesine, diğer ülkelerdeki benzer projelerin performansına ve iş planındaki projeksiyonların gerçekçiliğine dikkat edildiği ifade edildi. Tohum sermayesi arayan yeni girişimcilik projeleri veya fikirleri için daha sonraki dönemlerde alınacak yatırımları göz önüne alınarak ortaklık oranlarının iyi düşünülmesinin altı çizildi. Hisse çoğunluğunun girişimcide olmadığı projelerde motivasyonun ve haliyle başarının çok zor olduğuna vurgu yapıldı. Bu arada etkinliğin arkasından yabancı basında çıkan haberlerde Türkiye konusunda ilginç saptamalara yer verilmiş.

Dünya'da BRIC ülkeleri olarak adlandırılan büyüyen pazarlar (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) son dönemde tüm yatırım şirketlerinin gözdesi. Bu seneye kadar BRIC ülkelerinde yatırımlara başlayan ve 2012 itibariyle Türkiye üzerine de planları olduğunu ifade eden Accel Partners'tan Adam Valkin'in Startup Turkey'deki sunumunda kullandığı bir slayttan aldığım aşağıdaki özet tablo; Türkiye isminin de neden artık bu ülkelerle birlikte anılmaya başladığını açıklamıyor mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder