Bugün blog’daki 50. yazıyı okuyorsunuz. Tüm yazılarda olabildiğince (bulabildiğimce) verilere dayanarak elektronik ticaret ile ilgili farklı konulara değinmeye çalıştım. Umarım bu süre zarfında 'e-ticaret konusunda referans oluşturabilecek bir Online bilgi kaynağı yaratma' amacıma uygun şekilde özgün içerik üretebildim.
E-ticaret sektörünün dinamiklerini anlayabilmek için sektördeki farklı iş modellerini bütünsel olarak bilmek de önem taşıyor. Bu yazıda kendime ait bir gruplama ile Türkiye’deki e-ticaret firmalarının iş modellerini topluca ve kısaca listelemeye çalıştım.
ARACILIK
Gittigidiyor, Hemal Hemsat (Satıcı ihalesi)
Sahibinden (Satıcı ilan platformu)
Firmadan (Alıcı ihalesi)
NİŞ: Yemek Sepeti (Yemek siparişi)
PERAKENDECİLİK
Hepsiburada, Hızlıal, Ereyon (Sanal pazar yeri)
Çiçek Sepeti (Niş ürün)
Vatan, Teknosa, Kangurum, D&R (Mağazaların e-ticaret yansıması)
Markafoni, Limango (Özel alışveriş kulübü)
NİŞ: Tio (Fiyat karşılaştırma sitesi üzerinden satış) - Kapandı.
DİREK SATIŞ
Uzman TV, İsteizle (Yayın)
THY, Pegasus, Ulusoy (Bilet)
Mavi, İnci, Kiğılı, Taç (Ürün)
Soyak (Emlak)
Yukarıdaki modellerden farklı şekilde çalıştığını düşündüğünüz e-ticaret firmaları var ise onları paylaşabilirseniz, bu listeyi daha da sağlıklı hale getirebiliriz.
Aracılık - takas - barter : http://www.takasmerkezi.com
YanıtlaSil1 - Groupon.com gibi kalabalığın gücünden faydalanarak fiyat avantajı sağlayan modeller. Türkiye'den de şimdilik firsatciyiz.com incelenebilir. Yakın zamanda bu modeli barındıran birçok proje hayata geçiyor.
YanıtlaSil2 - Arena, İndex gibi bayilerine ürün tedarik eden firmaların geliştirdikleri modeller. Örnek olarak Paynet verilebilir.
Kabaca Acik Eksiltme diyebilecegimiz talep-teklif sistemine dayali SonTeklif.com
YanıtlaSilhttp://www.villaturizm.com.tr (Online Tatil)
YanıtlaSilTürsab A belgeli seyahat acentasının çeşitli bölgelerde online olarak pazarlamasını yaptığı özel havuzlu lüks villa ve tatil apartları. Araç kiralama ve günlük turlar da mevcut.