4 Nisan 2010 Pazar

Türkiye, Malezya Olur Mu?

Türkiye’de e-ticaret sektöründe ciddi bir büyüme yakalamak için belki de Malezya’yı örnek almalıyız. Bu yazıda size Malezya'yı e-ticaret alanında farklı kılan ilginç bir projeden bahsedeceğim.

Malezya Bilişim Derneği, (PIKOM) 2009 yılı içerisinde e-ticaret sektörünü geliştirmek için ilginç bir projeye liderlik etti. Bilgilerine buradan ulaşabileceğiniz gibi, bir site üzerinden ülke genelindeki tüketicileri e-ticaret konusunda bilgilendirmeyi amaçlayan bir tanıtım kampanyası (Buy Online for 1Malaysia) başlatıldı. E-ticaret sitelerinin arz konusunda herhangi bir sorun yaşamadığını ve sektörün büyümesi için talebin artmasını amaçlayan PIKOM’un bu kampanya ile öngördüğü artış ilk etapta normal büyüme oranı dışında %10 civarında bir ek büyüme idi. Peki Malezya’daki e-ticaret sektörü bu tip bir proje ile desteklenecek kadar küçük mü?

Malezya E-Ticaret Verileri
Internet World Stats verilerine göre Malezya’da Internet, 16 milyon kullanıcı ile %62 dolaylarında bir penetrasyona sahip. IDC verilerine göre ise 2005 yılında son kullanıcıların işlemlerini içeren e-ticaret hacmi (B2C e-commerce) 2 milyar USD seviyelerinde iken 2009 yılında sektör hacmi 3.4 milyar USD seviyelerine ulaşmış. Yine IDC’nin yaptığı araştırmaya göre Malezya’da Internet’ten alışveriş yapma oranı %30’un üzerinde. Yani Internet kullanıcılarının yarısı Online alışveriş tecrübesi yaşamış durumda. Kategorilere indiğimizde ise Online alışveriş yapanların %70’i kitap almayı tercih ederken %50’ye yakını bilgisayarlarını Internet’ten aldığını belirtmiş.

Ülkemizde elektronik ticaret sektörü için son dönemde yapısal düzenlemeler yapılması gündemde. Bu süreçte e-ticaret aktörlerinin de tüketicilerin Online alışverişin avantajlarını tanımasına yönelik faaliyetlerde bulunması, sektördeki büyüme oranlarını beklentilerin üzerine çıkaracaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder