4 Haziran 2010 Cuma

E-Ticaret Firmalarının Karlılık Oranı Nedir?

E-ticaret firmalarındaki karlılık oranları birçok kişi tarafından merak ediliyor. Dünyadaki birçok ülkede olduğu gibi ABD’de de borsada hisse senedi bulunan şirketler denetim uyarınca üç aylık dönemler halinde gelirlerini halka duyuruyor. İnternet sayesinde de her isteyen kolayca bu verilere ulaşabiliyor.

Aşağıdaki tabloda Amazon ve eBay’in son çeyrekteki gelir-gider dengelerini ve karlılık rasyolarını (Her bir dolarlık ciro içerisinden firmaya kalan kar) görebilirsiniz.


İş modellerinin farklılığı, görüldüğü gibi ciro ve karlılık verilerini bambaşka şekilde değerlendirmemizi gerektiriyor. Peki bu dünya devi e-ticaret firmalarının karlılıkları sizce yeterli mi? Yüksek teknolojili ürünler ve İnternet konusundaki iki sektör lideri Apple ve Google’ın aşağıdaki rakamları eminim önemli referans değerleri olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder