Geçen hafta ABD’de organize edilen Google Think Retail etkinliğinde son yıllarda e-ticaretin dünyada artan ivmesi yanında İnternet’in perakende sektörüne etkisine dair araştırma sonuçları paylaşıldı.
Wells Fargo Securities’in 2011 yılında yaptığı The Sputnik Moment for Retail isimli araştırma, Amazon.com gibi fiziksel mağazası olmayan e-ticaret firmalarının karlılık artışlarının, fiziksel mağazası olan klasik perakendecilere kıyasla 5-6 kat dolayında olduğunu ortaya koymuş. Ayrıca aşağıdaki grafikte görüldüğü gibi ABD’deki klasik perakendecilerin web sitesi trafiklerinin, mağaza trafikleri ile toplam ciroları ile ciddi bir ilişkisi olduğu ortaya çıkmış.
Etkinlikte paylaşılan bir başka araştırma da MasterCard verilerine dayanarak tüketici taleplerindeki değişimler ve sektörel trendler üzerine çalışan MasterCard Advisors tarafından hazırlanmış. Bu araştırmaya göre birçok sektördeki tüketici harcamalarında e-ticaretin oranı giderek artıyor. MasterCard Advisors araştırmasından aldığım aşağıdaki grafikte göreceğiniz üzere; tüm dünyada özel alışveriş kulüpleri ile yükselişe geçen Online giyim sektörü ciroları, ABD’de 2010 yılı itibariyle toplam giyim sektörü cirosunun %16,4’üne ulaşmış.
Etkinlik sunumlarının bir kısmına buradan ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder