Son dönemde karşıma çıkan birkaç araştırmayı; önemli gördüğüm noktalarıyla birlikte sizlerle paylaşmak istedim.
Think Insights - Growth of Online in Shopping 2012
Global olarak yapılan bir analize göre, 2010 ile 2012 yılları arasında İnternet'in müşterilerin satın alma öncesindeki araştırmalarındaki kullanımı ciddi oranda artmış. Bu oran fiziksel mağazalardan yapılan alışverişlerde %34'e ulaşmış.
Rapora buradan ulaşabilirsiniz.
ComScore - eCommerce Trends Turkey 2012
Site trafiklerine bakıldığında son bir yıl içerisinde dünyada en hızlı büyüyen eticaret alt kategorisi gıda iken, Türkiye'de parfüm / kozmetik kategorisi ilk sırayı almış.
Rapora buradan ulaşabilirsiniz.
Kantar Media - Online Shopping Intelligence France 2012
Fransa'da giyim kategorisi için yapılan bir araştırmada, İnternet'ten alışveriş yaptığını belirten tüketicilerin %90'ının araştırma yapmaya başladıktan sonra en geç bir hafta içerisinde satın alma işlemini bitirdiği ortaya çıkmış.
Rapora buradan ulaşabilirsiniz.
Emarketer - Retail Ecommerce Sales By Product US 2012
ABD'de e-perakende sektörü üzerine yayınlanan bir raporda 2016 yılı itibariyle giyim kategorisinin 73 milyar dolara ulaşarak toplam e-perakende hacminin %20'sini oluşturacağı belirtilmiş.
Rapora buradan ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder