Türkiye’de tüketicilerin online (çevrimiçi) alışveriş tercihlerine dair araştırmalar malesef pek sık yapılmıyor. Geçen haftalarda IAB'nin ölçümleme için uzun bir konkur süreci sonunda Gemius ile anlaştığı ve kodların sitelere yerleştirilmeye başladığı haberlerini aldık. Bu süreçte belli sitelerin ölçümlemeye dahil olmakta çekincelerinin bulunması, raporların sağlıklı hale gelmesi için çok fazla test yapılması gerekliliği gibi nedenlerle verilerin oluşumu zaman alabilir.
Türkiye elektronik ticaret sektörüne dair elime ulaşan raporların en yenisi Inquision Online Research ve Starcom MediaVest Digital tarafından Internet kullanıcıları arasında yaptırılan ve i-Search isimli bir modele dayanan bir araştırmaya dayanıyor. Gün geçtikçe hedef kitlelere ulaşmakta daha da önem kazanan (ve bu nedenle tüm dünyada firmaların pazarlama / iletişim bütçeleri içerisindeki payı sürekli artan) arama motorlarının Türkiye’deki kullanımının incelendiği bu araştırmada, e-ticaret konusuna da değinilmiş. Aşağıdaki tabloda göreceğiniz üzere araştırmaya katılanlar en çok teknoloji, turizm ve sağlık konularında arama motorlarını kullandıklarını belirtmişler. Burada ilginç bir başka nokta ise tekstil konusunda özellikle C1/C2 SES grubunun ve kadınların arama motorları aracılığı ile araştırma yaptığını belirtmesi olmuş. Daha detaylı bilgi için Erdem Günay ile iletişime geçebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder