Türkiye’de uzun zamandır beklediğimiz e-ticaret sektöründeki kıpırdanmalar başladı. Limango, Markafoni gibi ‘kapalı alışveriş kulüpleri’nin hızlı yükselişi ve Vatan Bilgisayar, Bimeks gibi teknoloji marketlerinin web sitelerine yaptıkları yatırımların artışı; 2010 yılı için e-ticaret dünyasına dair genel büyüme beklentilerini güçlendiriyor. Ocak ayında organize edilen iki ayrı etkinlik ile sektörün yapısal gelişiminin hızlandığını da değerlendirebiliriz.
Türkiye’de ilk kez uluslararası ölçekte bir internet yatırımcısı etkinliği gerçekleştirildi. Yurt dışındaki önemli yatırım fonları temsilcilerini ve melek yatırımcıları İstanbul’da Türk internet firmaları ile tanıştıran NuBridge, sektör için bir dönüm noktası olmaya aday. Bu etkinliği organize eden NuBridge Ventures Kurucusu Pamir Gelenbe sayesinde birçok Türk internet şirketi ve girişimi, kendilerini ciddi büyüklükteki sermaye sahibi fonların temsilcilerine tanıtma olanağı buldu. Bu noktada, 2010 yılı boyunca desteklenecek girişimlerin kalabalık bir toplantı ile açıklandığı etohum projesini ve proje koordinatörü Burak Büyükdemir’i de hatırlamadan geçmeyelim. NuBridge gibi etkinliklerde büyük çaplı yatırımcılar her ne kadar aktif ve belli bir ölçeğin üzerinde gelir yaratan projeler ile ilgilense de, Türkiye’den orta vadede yeni projelerin çıkabilmesi için etohum gibi ara destek platformları çok büyük önem taşıyor.
Webrazzi Gündem: E-Ticaret, daha ilk toplantısı ile Türkiye’deki e-ticaret profesyonellerini bir araya getirmeyi başararak önemli sektör etkinliklerinden biri oldu. Sunumlarda e-ticaret firmalarının yanı sıra Visa ve Bankalararası Kart Merkezi (BKM) gibi ekosistemin finansal parçalarının temsilcileri de ellerindeki bilgileri paylaştılar. Visa Türkiye’nin daha çok dünya e-ticaret verilerini içeren sunumuna buradan; BKM’nin Türkiye e-ticaret pazarına dair verileri içeren sunumuna da buradan ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder