comScore’un 2009 yılında yayınladığı son bültene göre ABD’de özellikle tüketici elektroniği satışlarının patlama yaptığı Şükran Günü (Thanksgiving Day), Kara Cuma (Black Friday) ve Siber Pazartesi (Cyber Monday) günlerinde eticaret ciroları 2008 yılına kıyasla ciddi artış göstermiş. Aşağıdaki tabloda görebileceğiniz gibi Noel öncesindeki alışveriş dönemini de ayrıştırabilmek amacıyla daha yeni yeni kullanılmaya başlayan Yeşil Pazartesi (Green Monday) terimi de artık comScore’un istatistikleri arasında yer almaya başlamış.
Geçtiğimiz yıl ABD’de en çok Online alışveriş yapılan günün, ciddi indirimlerin yapıldığı Siber Pazartesi olması bence krizin etkisini hala geçmediğini göstermesi açısından önem taşıyor. Belki de 2009 yılında ABD’de İnternet’ten alışveriş yapan tüketicilerin önemli bir bölümü Noel hediyelerini daha ucuza getirmek için önceden almayı tercih etti.
Peki İnternet alışverişi için özel kabul edilen bu günlerin ‘özelliği’ nereden geliyor?
Kara Cuma (Black Friday): ABD ve Kanada’da klasik perakendecilerin yoğun olarak 2000 yılından beri organize ettiği indirim günü. Şükran Günü sonrasındaki idari izin günündeki alışveriş çılgınlığını ifade ediyor. Eticaretin gelişimi ile birlikte bu gündeki alışveriş ağırlığı İnternet’e yöneldi.
Siber Pazartesi (Cyber Monday): ABD ve İngiltere’de İnternet üzerinde satış yapan firmaların 2005 yılından Shop.org gibi farklı birliklerle organize oldukları genel indirim günü. Özellikle tüketici elektroniği ürünlerinde ciddi satış hacmi oluşturmakta.
Yeşil Pazartesi (Green Monday): 2008 yılında eBay tarafından ayrıştırılmaya başlanan Noel hediyesi alışverişi günü.
Sizce Türkiye’de de İnternet’ten satış yapan sitelerde toplu indirim günleri organize edilirse, bunun eticaret sektörü hacmine olumlu katkısı olur mu?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder