1 Temmuz 2010 Perşembe

Mobil Ticaret'te Arz, Talebi Karşılıyor Mu?

Mobil Ticaret (M-Ticaret), henüz Batı’da Uzak Doğu’da gördüğü ilgiyi görmüyor. Daha önceki bir yazımda bahsettiğim sektörle ilgili beklentileri bir kenara bırakırsak, mobil cihazlar üzerinden bir alışveriş tecrübesi perakendeciler için pek de öncelikli değil. eMarketer’in yayınladığı son rapordaki verilere göre ABD’deki perakendecilerin neredeyse %80’i henüz m-ticaret ile ilgilenmediğini belirtmiş. Pricegrabber sitesinin ABD'deki kullanıcılar arasında yaptığı araştırmaya göre ise tüketiciler tarafında çok farklı bir trend olduğu ortaya çıkmış. 2009 yılında m-ticaret için web tabanlı mobil cihazlarını kullanmadıklarını belirtenlerin oranı %69 iken, 2010 yılında bu oran %65'e gerilemiş.



Oysa tüketiciler hızla değişiyor. Mobil İnternet ve akıllı telefonların penetrasyonu her yıl katlanarak artıyor. ABD’nin en büyük mobil reklam ağlarından olan Millenial Media’nın son raporuna göre nisan 2010 itibariyle ABD’deki mobil İnternet kullanıcı adedi 75 milyon’u geçmiş durumda. Bunun yanında global olarak en yaygın mobil reklam ağı olan AdMob’un 23 binin üzerindeki mobil siteye dayanan son raporundan* aldığım aşağıdaki bilgiler, son kullanıcıların İnternet’e erişim tercihinin nasıl hızla mobil cihazlara kaydığını göstermesi açısından son derece önemli.

- Nisan 2008 itibariyle 27 ülkeden mobil ziyaret verisi alınırken, ülke sayısı mayıs 2010 itibariyle 92’ye çıkmış.
- Son iki yıl içerisinde dünyanın her bölgesinde mobil trafik en az 4 kat artmış.
- Akıllı telefonlar toplam mobil trafiğin %46’sını oluşturuyor.

Bu veriler ışığında sanırım sadece ABD’de değil, tüm dünyadaki perakendecilerin mobil İnternet ve mobil ticaret konusu ile ilgilenmeye başlaması; müşterilerine erişmek konusunda yararlarına olacaktır.

* Rapora buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder