BKM – Pelin Kabalak
2008 yılında yapılan e-ticaret araştırmasındaki veriler ile 2010 yılındakiler karşılaştırıldığında:
- Türkiye’den bir siteden alışveriş yaptım diyenlerin oranı iki katına çıkarak %32 olmuş.
- İnternet alışverişinde sanal kart kullanıyorum diyenlerin adedi %14 oranında düşmüş.
1 0cak 2011 itibariyle e-ticaret sitelerine 3D Secure modülü bulundurma zorunluluğu getirilmiş. (Bu seçim müşteriler için tercih halinde sunulabiliyor.)
Hepsiburada.com – Aytuğ İğneli
- Hepsiburada.com ziyaretçilerinin sitede geçirdiği ortalama süre, 2011 yılında bir önceki yıla göre iki katına çıkarak 10 dk. oldu.
- Ziyaretçiyi satışa dönüştürme oranı, (Conversion Rate) 2011 yılında %2.6’ya yükseldi.
- Son bir yıl içerisinde 1-1,5 milyon adet kadın, İnternet üzerinden alışveriş ile tanıştı.
- 2010 yılında 450 milyon TL seviyelerinde olan ciromuzu 2013 yılında 1 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz.
Haziran 2012 itibariyle yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre her firma İnternet sitesinde finansal tablolarını paylaşmak zorunda olacak.
Gittigidiyor.com – Cenk Angın
- Gittigidiyor.com sitesinde aylık ortalama 300-350 bin satış işlemi gerçekleşiyor.
- Sitede aralık 2010 döneminde 10 milyon tekil ziyaretçiye ulaşıldı.
Mynet.com – Emre Kurttepeli
- Türkiye’de 1 milyon kişi İnternet’ten tekstil alışverişi yaptı.
- Dikey (özelleşmiş) e-ticaret siteleri yakın gelecekte daha fazla önem kazanacak.
- Alış frekansı yüksek (geniş pazarı olan) ve kar marjı doymamış ürünler için e-ticaret projeleri düşünülmeli.
- Bir İnternet girişimi için en az 2 ortak, mükemmeliyetçi yaklaşım, belli bir süre sonunda ek bir sermayedar ve 100 bin TL üzerinde başlangıç sermayesi gerekli.
Grupanya.com – Onur Yıldırım
Grupanya.com sitesine üye 1,3 milyon kişiden 1 milyonu İstanbul’da.
Sehirfirsati.com – Anıl Süren
Sehirfirsati.com sitesinde 2,5 milyon adet üye bulunuyor.
2011 yılı ciro hedefi, 30 milyon Euro seviyesinde.
Markapon.com – Murat Demirhan
Markapon.com sitesinin 1 milyon üyesi var.
Hepsiburadaki satış oranı. Üye sayısı / işlem mi yoksa ziyaret / işlem olarak mı hesaplanmış bu konuda bir detay var mı? %2.6 çok yüksek bir değer. Ayrıca bu veriyi bir de yeni ziyaretçi segmentasyonunda analiz etmek gerekiyor.
YanıtlaSilKonuşmalar sohbet havasında geçtiği için, paylaşılan veriler hakkında pek detaya girilmiyor. Bence de bu tip analizleri detaylandırmak gerçek performansı değerlendirmek açısından çok ciddi bir katma değer sağlıyor. Birçok firma artık genel veriler yerine ziyaretçileri gruplayarak (segmentasyon) incelemeye yöneliyor.
YanıtlaSil